Søgeoptimering

SEO løsninger.

Hos Bureau 360 løser vi SEO-opgaver, der tager udgangspunkt i din hjemmesides tilstand og de konkrete optimerings -behov. Vi har opdelt vores SEO service i tre forskellige pakker.

SEO pakkerne

Alle SEO pakkerne starter med en website-analyse, for at klarlægge hjemmesidens tilstand, samt giver det gig en bedre forståelse, idet det giver dig viden om, hvilken SEO elementer der skal arbejdes på. 

SEO-pakker

Alle seo pakker har websiteanalyse, for at klarlægge hjemmesidens tilstand idet  det både giver viden om, hvilken seo elementer der skal arbejdes på & giver dig indsigt i din hjemmesides tilstand.
  • Vi gennemgår din hjemmeside i forhold til en de tekniske faktorer som
  • Hastighed
  • Fejlsider (404-sider)
  • Forkerte links
  • Duplicate content
  • Side-struktur

Optimering af 5 sider

kr 2
500 / måned
i 12 mdr.
  • On-page SEO
  • Tilretning af 5 vigtigste sider med relevante søgetermer fra søgeordsanalysen
  • Søgeordsanalyse klarlægning af de vigtigste søgeord, der giver trafik og konverteringer og hvor du har mulighed for at slå dine konkurrenter.
  • Der optimeres med følgende på hver af de 5 sider:
  • Onpage
  • Title-tag
  • Meta-beskrivelse
  • overskrift indhold/tekst
  • Billedoptimering/ ALT tekster
  • Interne links
  • Linkbuilding
  • Der oprettes 10 eksterne links fra andre blogs og websites.
  • Tekniske elementer
  • Fejlsider (404-sider)
  • Oprydning i links
  • Duplicate content
  • URL friendly
  • Hastigheds optimeringer
  • Statistik og rapport hver 30 dag

Optimering af 10 sider

kr 5
000 / måned
i 12 mdr.
  • On-page SEO
  • Tilretning af 10 vigtigste sider med relevante søgetermer fra søgeordsanalysen
  • Søgeordsanalyse klarlægning af de vigtigste søgeord, der giver trafik og konverteringer og hvor du har mulighed for at slå dine konkurrenter.
  • Der optimeres med følgende på hver af de 10 sider:
  • Onpage
  • Title-tag
  • Meta-beskrivelse
  • overskrift indhold/tekst
  • Billedoptimering/ ALT tekster
  • Interne links
  • Linkbuilding
  • Der oprettes 15 eksterne links fra andre blogs og websites.
  • Tekniske elementer
  • Fejlsider (404-sider)
  • Oprydning i links
  • Duplicate content
  • URL friendly
  • Hastigheds optimeringer
  • Statistik og rapport hver 30 dag

optimering af 15 sider

kr 7
500 / måned
i 12 mdr.
  • On-page SEO
  • Tilretning af 15 vigtigste sider med relevante søgetermer fra søgeordsanalysen
  • Søgeordsanalyse klarlægning af de vigtigste søgeord, der giver trafik og konverteringer og hvor du har mulighed for at slå dine konkurrenter.
  • Der optimeres med følgende på hver af de 15 sider:
  • Onpage
  • Title-tag
  • Meta-beskrivelse
  • overskrift indhold/tekst
  • Billedoptimering/ ALT tekster
  • Interne links
  • Linkbuilding
  • Der oprettes 20 eksterne links fra andre blogs og websites.
  • Tekniske elementer
  • Fejlsider (404-sider)
  • Oprydning i links
  • Duplicate content
  • URL friendly
  • Hastigheds optimeringer
  • Statistik og rapport hver 30 dag

Arbejdet med SEO er en langsigtet marketing strategi, hvis ændringer først opleves efter tre til fire måneder. SEO er en bæredygtig strategi, da optimeringerne som laves aldrig vil miste deres værdi, med andre ord; når man først har implementeret optimeringerne, vil de altid eksistere. Fordi arbejdet i SEO både kræver ressourcer og tid, anbefaler vi altid en periode på minimum seks måneder for at sikre succes.

En aftale kan forlænges fra måned til måned, inden de første seks måneder er gået.

Er du interesseret i, hvad SEO kan gøre for din online forretning?

Hvis du vil læse mere om, hvad SEO drejer sig om, og hvorfor SEO er en fantastisk marketingsstrategi, kan du læse mere om det her.

Hvad er SEO?

På dansk er SEO en forkortelse af søgemaskineoptimering, det engelske ord er Search Engine Optimization. 

Når man arbejder med SEO, arbejder man på at optimere hjemmesider i forhold til søgemaskinernes algoritmer. Algoritmerne er de faktorer, som søgemaskinerne benytter sig af, når en hjemmeside skal vurderes i henhold til værdi og rangering på de organiske resultater. 

SEO handler også om, at gøre en hjemmeside relevant i forhold til de søgninger, der foretages af brugerne. Ved at optimere hjemmesiden bedre end konkurrenterne på markedet, kan man opnå en bedre placering på søgeresultaterne.

SEM, SEO & SEA

SEO forveksles ofte med betalte annoncer og til tider også med opslag på de sociale medier, som for eksempel SoMe, hvilket er helt forståeligt. Moderne marketing er fyldt med forkortelser og termer, som kan virke distraherende og forvirrende. Derfor finder vi, hos Bureau 360, det vigtigt at klarlægge, hvori forskellen ligger i de enkelte marketing felter.

SEM

SEM er en forkortelsen af Search Engine Marketing, som har to marketings disciplinerne som er SEO og SEA.

Search Engine Optimizing (SEO) er disciplinen i at optimere en hjemmeside eller webshop i forhold at forbedre placeringen på de organiske søgeresultater. Søgemaskineoptimering har ikke omkostninger til reklamer, da der ingen reklameudgifter findes. Man optimerer altså udelukkende gennem organiske søgeresultater. Optimeringerne der bliver gjort her forsvinder aldrig. De vil altid være eksisterende.  

Search Engine Advertising (SEA) er disciplinen i, at reklamere gennem betalte annoncer på søgemaskinernes søgeresultater. Advertising er betalte annoncer hos søgemaskinerne, derfor er der en reklameudgift i dette marketings felt. 

Hvordan arbejder man med søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er en kontinuerlig proces, som man kan sammenligne med at købe et hus eller en bil. Hvis man ikke vedligeholder huset eller bilen, så forfalder tilstanden og værdien. Derfor er arbejdet med SEO ikke en engangsfornøjelse, men en kontinuerlig proces, som man altid rigtig slipper.

SEO består af flere forskellige arbejdsområder, som kan gøre arbejdet med søgemaskineoptimering kompliceret.

Helt simpelt kan SEO deles op i tre hovedelementer;

On- page

Off- page

Teknisk elementer

Nedenfor er en kort beskrivelse af de tre hovedelementer. 

On- page

On-page handler om indholdet alt det indhold på en hjemmeside, som en besøgende kan læse og se. On-page SEO handler altså om alt det indholdsmæssige på en hjemmeside.

Det er vigtigt at nævne, at selvom man skriver godt, må man ikke glemme formålet med indholdet, nemlig at levere brugbar kommunikation i forhold til de søgninger folk foretager.

Off- page

Off-page handler hovedsageligt om links og opbygningen af disse. Her bruges også betegnelsen Link building.

Links har stor betydning for en hjemmesides autoritet, fordi søgemaskinerne opfatter links som en signalværdi omkring autoriteten af en hjemmeside. Link building er en krævende og omfattende proces, især hvis man går efter links fra andre sider af høj værdi. Der findes utallige måder, hvorpå man kan bygge links, for at skabe værdi og autoritet til sin hjemmeside, men det emne kræver et kapitel for sig selv.    

Teknisk elementer

Tekniske elementer har stor betydning for en hjemmeside. Mange, som begynder at bygge en hjemmeside, overser betydningen af disse, da man ofte har fokus på det designmæssige, som for eksempel logoer, farver og mindre på hvordan en søgemaskine læser og forstår en hjemmeside.

Det virtuelle er bestemt vigtigt, for der er ikke et stort ønske om at have en grim hjemmeside. Det er jo vores nonverbale “profil” folk besøger/møder.

Men søgemaskinerne og deres robotter læser kun koder, så selvom hjemmesidens design er fantastisk, så er det ikke ensbetydende med, at hjemmesiden fungerer godt i forhold til søgemaskinerne. Derfor arbejdes der i SEO med de tekniske dele for at optimere disse til søgemaskinerne.  

Ønsker du at læse om, hvorledes Google søgninger fungerer, kan du læse om det her: https://support.google.com/webmasters/answer/70897?hl=da

Nu hvor SEO områderne er klarlagt, er det interessant at kigge på, hvilke arbejdsopgaver der ligger inden for SEO.

Arbejdsopgaverne i SEO

Vi anbefaler, at man som det første starter med at analysere enkelte elementer på ens hjemmeside, da man herved kan man danne sig et billede af, hvad og hvilke områder, der skal optimeres på.

On- page SEO handlede, som skrevet om i tidligere kapitel, om indholder såsom tekster der fremgår på din hjemmeside. Der er mange faktorer, der spiller ind, men det vigtigste er, at få optimeret i Titler og meta- beskrivelser, da de indeholder søgeord og søgetermer, som har betydning hos søgemaskinerne.

Det næste skridt er at finde de søgeord, som skal med i din tekst via en analyse.

Søgeordsanalysen har til formål, at finde de søgeord og termer dine kunder benytter sig af, for at finde frem til dine produkter/services.

Analysen af links på din hjemmeside handler om, at du skal analyserer hvilken type links, der linker til din hjemmeside. I analysen skal du finde værdien af disse links. Det er især vigtigt, at analysere om nogle links er skadelige, samt hvilke der gavner din hjemmeside. Du kan også konkludere, om der er brug for flere links i forhold til dine konkurrenter på markedet. 

Den tekniske analyse handler om HTML, server og domæner bare for at nævnet et par stykker. Disse elementer skal nemlig fungere optimalt, så søgemaskinens robot har mulighed for at indeksere din hjemmeside korrekt. Teknikken skal være optimeret for at gøre det let for søgemaskinerne at indeksere din hjemmeside. Under de tekniske elementer er også hastighed på mobilen, Mobile first indexing, hjemmesidens sikkerhed foruden størrelserne på de billeder, der bruges på din hjemmeside. 

Konkurrentanalysen er ikke en direkte SEO analyse, men vi anbefaler, at du analyserer dine konkurrenter for at få en forståelse af deres marketing indsats på SEO. Dette vil give dig en ide om, hvor stor og svær konkurrencen er. Alt i alt giver en konkurrentanalyse dig et indblik i de markedsforhold, du er i konkurrence mod, og det er brugbar viden, når du optimerer for det er dem du ønsker at vifte af deres placering.

Lokal SEO kendes også som Google my business. Det er en virksomhedsregistrering hos Google. Tjenesten er især god til at ramme de lokale segmenter, der har interesse i at købe ydelser eller produkter i nærområdet. Her kan du også sikre dig, at din adresse, website, åbningstider mm. fremgår tydeligt øverst i højre side af søgeresultaterne.

Hos Bureau 360 arbejder vi med Lokal SEO om en separat del af vores SEO pakker. Du kan læse mere om, hvordan vi kan løse din Lokale tilstedeværelse her

Afslutningsvis skal du konkludere på alle ovenstående SEO elementer. Resultatet giver dig et brugbart fundament, du kan arbejde ud fra. Herunder hvilke områder og elementer du rent operationelt vil optimere på, samt hvilke mål du har med optimeringerne. 

Hvis du gerne vil læse mere om, Googles grundlæggende principper og retningslinjer, kan du læse det her; https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=da

Hvordan holder du øje med dine optimeringer?

Man kan benytte adskillige værktøjer til at måle effekten af optimeringerne. Vi har taget udgangspunkt i gratis værktøjer, som Google stiller til rådighed.

Google analytics og Google Search Console

Her kan du måle dine placeringer, hvilke søgeord besøgende bruger, hvilken enhed der benyttes, samt deres geografiske placeringer. Du kan opsætte Analytics til at tracke og måle konverteringer såsom salg, tilmeldinger af nyhedsbreve og henvendelser, og meget meget mere.

Du kan også se hvilke sider dine bruger lander på og hvilket medie de kommer fra, når de besøger din hjemmeside. Ovenstående er kun et udpluk af måle -muligheder, man kan opsætte. Men begge værktøjer er guld værd i arbejdet med søgemaskineoptimering.

Google Search Console vil give dig indblik i fejl og mangler i henhold til indeksering af din hjemmeside. Hvis du ikke har opsat Google Search Console kan du gøre det her https://search.google.com/search-console/about?hl=da

Quick fix - hvor hurtigt virker søgemaskineoptimeringer.

Der er intet quick fix i SEO, derfor er det også svært at besvare spørgsmålet, hvor hurtigt SEO virker, desværre. For inden du er kommet i gang med SEO arbejdet ligger der allerede konkurrenter på søgeresultaterne som du skal slå i første omgang, ydermere spiller din hjemmesides alder også ind på, hvor hurtigt SEO vil virke.

Selve platformen hvor din hjemmeside ligger på, har også stor betydning i forhold til optimeringerne. Der er programmer som er mere SEO venlige og/eller søgemaskinevenlige end andre og det har stor betydning, også selvom vi som mennesker ikke lige lægger mærke til selve programmet.

Konkurrentanalysen har vi inddraget i analyse grundlaget, for det er dem du gerne vil slå i placeringerne, og det er vigtigt at kigge på hvor godt indholdet er på din hjemmeside i forhold til konkurrenternes. Hvis der er mangler, skal dette parameter naturligvis optimeres. For ej at forglemme deres links.  

Så hvordan ser link – tilstanden ud, på din hjemmeside? Har du mange links som peger mod din side? og hvilken værdi har de?

Ja, for links har forskellig værdi som tilføres til ens hjemmeside. Linkbuilding har stor betydning i SEO og det er nok også et af de mest krævende SEO elementer, da anskaffelsen af gode links kan tage tid. Link building er en af de mest krævende SEO elementer. Nogle SEO virksomheder tilbyder kun linkbuilding som produkt – dét beretter lidt om hvor tidskrævende linkbuilding kan være. 

SEO omfatter mange forskellige elementer som indbyrdes påvirker hinanden i mindre eller større grad, et af de sidste elementer som vi vil redegøre for, er selve indeksering.

For det kan tage tid før optimeringerne bliver registreret og indekseret. Denne tid vil naturligvis resultere i, at man først kan se effekten af SEO arbejdet i den tilsvarende tidsperiode, ikke før.

Vi vil fraråde at arbejde med SEO, hvis man søger Quick fix. Det findes ikke og det er ikke en bæredygtig strategi.  SEO er en vedligeholdes proces af din hjemmeside. Det positive ved SEO arbejdet er at opdateringerne altid vil eksistere – og dét er en af grundene til, at SEO er bæredygtig marketing.

© 2020 Bureau 360 ApS. All rights reserved